TurboTax, yeni kampanyasında AI'ın vergi hazırlığını nasıl kolaylaştırdığını gösteriyor
- Selçuk GÜREŞÇİ
- 2 Oca
- 2 dakikada okunur
Yapay zekânın yükselişi ve akıllı telefonların işlem gücü ile Intuit markası, bir vergi uzmanıyla yüz yüze vergi hazırlamanın modası geçtiğini iddia ediyor.

Yeni yılın ve vergi sezonunun başlangıcını kutlamak için Intuit’in TurboTax şirketi, yapay zekâ destekli ürünlerini tanıtan ve vergi mükellefleri için birkaç promosyon sunan yeni bir kampanya başlattı. “Now This Is Taxes” (İşte Vergi Hazırlama Budur) adını taşıyan kampanya, çoğunlukla ABD’de ve kısmen Kanada’da yayınlanacak. Kampanya kapsamında iki İspanyolca ve bir Fransızca reklam filmi de yer alıyor. Reklamlar; lineer TV, dijital video, sosyal medya, podcast ve akış platformları gibi birçok kanalda yayınlanacak.
TurboTax, eski yöntemlerle vergi hazırlamanın -yani bir muhasebeci ile yüz yüze çalışmanın- modası geçtiğini ve verimsiz olduğunu savunuyor. Şirketin verilerine göre her yıl 10 milyondan fazla insan, kullandıkları vergi hazırlayıcısını değiştiriyor ancak daha iyi bir yöntem olduğunu bilmedikleri için sıkıntılara katlanmaya devam ediyor.
Intuit Tüketici Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mark Notarainni, kampanyayla ilgili yaptığı açıklamada, “‘Now This Is Taxes,’ müşteri ve muhasebeciler için yeni bir vergi hazırlama çağına öncülük eden, devrim niteliğindeki ‘sizin yerinize yapılır’ çözümlerini piyasaya sunuyor,” dedi.
Kampanya, Netflix’in 25 Aralık’taki NFL Ravens vs. Texans maçının yayınında tanıtıldı. Bu spot, TurboTax’ın mobil dosyalama teklifini ve 18 Şubat’a kadar kendi vergilerini tamamlayan kullanıcılar için sunduğu premium deneyimlere bağlılığını vurguladı.
Kampanyanın resmi başlangıç reklamı 30 Aralık’ta yayınlandı ve bir yemek influencer’ının muhasebeci bekleme odasını terk ederek, işleri kendi zamanına göre halletmek için TurboTax Expert uygulamasını kullanmasını anlattı. Reklam ayrıca 4.000 dolarlık Vergi İadesi Avansı kredisinin kullanılabilirliğini de tanıttı.
Kampanyanın diğer bir spotunda, kullanıcıların vergilerini TurboTax uzmanlarına teslim edebileceği ve sevdikleri şeyleri yapmaya devam edebileceği gösteriliyor. Kampanyada ayrıca küçük işletme sahiplerine sunulan uzmanlık ve “Fiyatını Geç Kampanyası” tanıtılıyor. Bu promosyon kapsamında, TurboTax başka bir hazırlayıcıdan geçen kullanıcıların vergilerini, geçen yıl ödediklerinden %10 daha ucuza yapıyor.
Kampanya, TurboTax’ın, QuickBooks, CreditKarma ve MailChimp’in de sahibi olan Intuit’in, Chobani’nin eski CMO’su (Pazarlama Müdürü) Thomas Ranese’yi yeni CMO olarak atamasının hemen ardından geldi. Ranese daha önce Google ve Uber’de de görev aldı. Kendisi, Intuit’in Ticari İşlerden Sorumlu Müdürü Greg Johnson’a rapor verecek.
TurboTax’ın geçen yılki vergi sezonu kampanyası, Gen Z ve Y kuşağına hitap ederken markanın ilk yapay zekâ tabanlı araçlarını sergilemişti.
Kaynak: marketingdive.com'un bu yazısından alıntılanmıştır.
Yorumlar